söndag 3 april 2011

Min helg!

Hejsan mina läsare!

Nu har jag inte skrivit här på ett par dagar. Men nu kommer det ett inlägg här.

Jag kan bröja med att min mage var lite krassy i förra veckan. Men det värsta var mellan torsdag och fredag natt. Då gick det som vågor i magen. Hade ett extremt ont och sen lugna det ner sig och sen börja det igen och så höll det på ett tag den natten.
Fredag blev på det viset väldigt lugn. Hade tänkt att spinna, träna och gör lite annat med.  Men jag fick tyvärr ställa in hela dagen och vila upp mig hemma. Det blir alldrig som man har tänkt sig och det är ofta det blir så. Så det är märkligt att man inte lär sig att tackla det. Men det ska väl va så här i livet som mycket annat att vissa saker kan man tackla lätt och andra saker har man jättesvårt att tackla.
Men jag fick i alla fall lite trevligt på kvällen. Då kom mina två syrror kom hit och gjorde hemgjord pizza med mig som vi sen käkade. Till efterrätt blev det melon plus en hel del prat. Trevligt.

Igår lördag mådde jag mycket bättre så då var jag tvungen att ta mig till stan för att hämta min "ögon" lincer som jag igentligen skulle ha hämtat på fredag. Men på grund av att jag mådde så fick jag flytta på ärendet en dag. Det gick jättebra. Var även på min favo affär Vero Moda och kolla lite. Men eftermiddagen var mycket lugn. Det skulle igentligen hela den dagen blivit. Men det blev som det blev och det kan man inget göra åt. På kväll kom syrran och en vän till henne upp hit en kortis. Vi kolla på tv och prata.

Idag skulle jag och en god vän vid namn Jessica åka till Skövde vid elva. Men det blev uppsjutet. Så jag satte mig och käkade frukost och kolla på film. Jag tittade på "Ice ege". Ville titta på något roligt. Så det blev den filmen. Sen vid kvart över ett kom Jessi och hämta upp mig. Vi drog till Skövde och en mässa som pågick i Skövde. PÅ mässan var vi och lyssnade på en som kunde tala med andar. Det var flera stycken som fick veta lite om sig själva som dom inte viste. Jag satt där och tänkte "fråga mig, fråga mig inte" För jag viste inte om jag ville veta grejer eller inte. Skaka som bara den när jag kom ut därifrån, Fy!
När vi var klara på mässan så gick vi och shoppa. Jag shoppade nya träningsbyxor som jag länge ha velat ha och som jag länge ha behövt ha. Sen blev det lite smink och lite annat smått och gott handlat. Mycket nöjd med mina inköp idag:) även om det gick åt en del i pengar. Men det hade jag nästan räknat med. Det är skoj när man hittar det man länge ha velat köpa. Kändes även skönt att få shoppa loss lite efter ha lyssnat på något som man alldrig har lyssnat på förut och som var lite främande och lite skrämmande men också intressant.

I morrn ska jag ge mig in i något som jag är lite skeptisk till. Jag ska börja en kurs. Den är tre dagar i veckan. Måndag, onsdag och fredag. Den kommer att  pågår i 12 v. Får se hur det blir på fredagar. Det är inte riktigt klart än hur det blir då. Om det blir kurs då för mig. Men jag får se.
Som jag har fattat det för så handlar den kursen om att stärka sig själv. Bli en starkare människa. Jag hoppas att jag kommer få nytta av kursen. Men vi får se om den kommer att ge mig något. Det hoppas jag.

Nä! Nu blir det sängen.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar