torsdag 3 november 2011

Börja inte så bra, men sluta bra....

Jag har inte alls mått bra nu i några dagar p.g.a. det jag skrev i tisdags. Ville inte gå och träna igår. Så jag sket i det och var hemma hela dagen igår. Får samtidigt ett sms av mamma igår kväll som det stod "farmor på KSS" kände då, inte en grej till. ORKAR INTE!!

Vakna i morse. Kände mig deppig. Var inte alls på humör. Men viste ändå att, om jag tar mig till FS så gör jag något i alla fall och kanske glömma det för stunden. Kom dit. tog dubbelmacka och te och satte mig. Satt ganska tyst och orkade inte vara med i samtal. E-L såg diräkt på mig att jag inte alls var på humör. Så hon fråga om jag ville prata. Det var just det jag ville såå gärna göra. När jag skulle gå in till henne så stöp jag. Alla blev nog lite rädda. Jag kände då att jag inte orka bry mig om bena. Så då gick det som det gick. Gick in till E-L. Vi prata i ca 1 timma om det som jag hade i huvudet. Det var just det jag behövde. Få ventilera. Det känndes  mycket bättre efteråt!

Om farmor då. Hon hade ramlat utanför sitt hus och hade fått axeln ur led och lite skrapsår. Så vi får väl se hur det går hos farmor och farfar nu. Eftersom farfar går på dialys och har typ alla sjukdomar man kan ha och nu farmor.

Efter FS åkte jag hem. värmde mat. Sen skulle jag vara med E, min syssling. Men samtidgt så ville jag dra till Vero Moda. Jag har inte varit där på länge. Så jag sa till E att jag ringer när jag hade varit där. Gick till Vero Moda. hitta massor med snygga och fina saker. Men det blev till slut en shal och en långärmad blå. När jag gick därifrån så kändes det ännu bättre. Skickade ett sms till E och sa att jag inte kom. Jag har blivit sviken av henne några gånger och då ville jag lite ge igen. Så jag åkte till Oxen istället och handla lite saker. Cyklar hem. Kommer hem. Upptäcker att krykorna är kvar på Oxen. så jag fick hoppa upp på cykeln och cykla till Oxen. Hämta krykorna. Höll på å stupa igen. Men lyckades inte att göra det. Kom hem. Ställde mig och gjorde fruktsallad. Sen hade jag glass till det. Jag blev så sugen på det. Det är ju ändå nytigt utom glassen då, men ändå.. Sen satte jag mig i soffan och läste. Fick lägga ifrån mig boken för ögonen bara gick ihop för mig. så jag blundade lite istället.

Gjorde sen kvällsmat. Sen satte jag mig vid den här dumburken. Lyssnade på Magnus Ugglas nya låt. Den var skitbra! Har kollat på "Tru Talant" och "du är vad du äter". Nu sitter jag och skriver här. Ska strax ta ett halft åpple och nötter och tugga på för jag börjar känna lite sug.

Hoppas er dag mina läsare har varit bättre än min. Även om min dag blev ganska bra ändå.
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar