söndag 1 januari 2012

Nyår 2011/2012

Nyårsafton börja med att jag vakna tidigare än vad jag hade ställt klockan på. Det är typsikt mig.
Såg i mellan persijärnerna att den härliga lampan lyste, SOLEN, Härligt!!!=)

Jag gick upp och gjorde det som man gör på morgon, gör i ordning sig och käkar frukost. Sen packa jag väskan.

När jag var klar så begav jag mig ut och mot stationen. Vädret var underbart ute. Solen lysste och det var frosst och några minus grader. Precis som det ska vara på nyår.

Kom till station. Klev på 500 mot Skövde. Det klev på faktiskt rätt mycket folk på vägen.
Kom till Skövde, skynda mig till buss 1 express mot Lidköping.
Trodde inte att den streckan mellan Skövde och Lidköping var så lång. Men det var den. Plus att det gick igenom Skara desutom med! *moorrr*:(

Till sisst kom jag äntligen till Lidköping. Mötte upp vännen F som stod där och vänta på mig. Vi gick hem till henne och sen drog vi ut på stan.
På stan hittade jag en halsband som jag var ute efter. Gött!!! Det är ett halsband med ett hjärta. Sen hittade jag en fondtion som jag med var ute efter. Så det blev två lyckade köp:)
Vi drog även in på en mataffär för att handla lite för kvällen bland annat.

Till sisst kom vi hem till henne och äntligen fick jag ta av mig skona och sätta mig. Gött!! hehe.

Både var hungriga så vi stoppa in en lasagn in ugnen. Medans  vi vänta på den så kolla jag i ellos katalogen:)
Sen åt vi lasagnen. Supergott var det med mat...mmuummss

När vi hade ätit så fick jag välja film. Jag valde den gammla filmen "Funking Åmål". Det var rätt så skoj att se på den. Men shit vilken skilnad det är att se på DVD och VHS nu för tiden. VHS:en var det skitdålig kvalite på nu för tiden.
Efter den filmen hittade vi en västen film på tv som var ursvår att inte se. Så den såg vi med på.
Sen blev det mat. F gjorde en supergod gryta med klyftpotatis till.

Här är rätten som vi åt:
Vi satt framför tv och käka och såg på SVT:s årskrönika. Det var faktiskt lite roligt att se den.
Sen blev det lite dessär som bestod av smällt chocklad och så doppa vi bannan, äpple och päron i. Supersmarrigt var det. Smarrigast var bannan och doppa det i smält chockladen.


Såhär såg dessären ut:
                                   
Denna kväll gick otroligt fort vill jag lova. Helt plötsligt så var klockan snart tolv. Vi bestämde oss för att skåla inne den nya året 2012. Sen dra ut till en pakering och kolla på fryverkeri. Så, så gjorde vi. Fryverkerierna var jättefina.
Sen drog vi in och kom på att vi hade glömt tomteblåssen. Så vi drog ut på hennes uteplats och tände och lekte med dem  lite.

När vi kom in vet jag inte vad som hände. Men vi satte på musik och börja spela kort. Vi satt och spela till kl. var typ halv tre. Då insåg vi att det var dags för sängen. Så vi gjorde i ordning oss och sen la vi oss. För mig tog det inte lång tid innan jag somna. Trodde inte att jag var så trött, men det  var jag:)

Vakna idag strax efter tio....frukost halv tolv.....Precis så det ska vara nyårs dagen. Satte oss och slappa framför tv. Kännde mig såå jäkla seg och trött idag. Så det var inte sant. Stund hos F sluta med godisätande. gött...hehe.

Sen var det dags att dra sig till station. Det var riktigt skönt att komma ut faktiskt. F följde med mig till station. Där vi skildes åt.
I Lidköping var det ingen snö alls. Det regna bara lite i morse. Men inte mer. Men när jag klev ur tåg här i Mariestad så upptäckte jag att det var halt, slask och snö. Det var svin halt att gå hem. Gick som på nålar hem. Råka trampa i en vattenpöl så hela min sko blev blöt och hela sockan blev blöt. Typiskt.

Kom hem, packa ur väskan och värmde lite skalldjursoppa och bredde två mackor.
Nu ser jag på tv. Snart blir det sängen. Känner både i kroppen och i ögonen att dem behöver sömn och villa.

Det första dygnet på det nya året 2012 får jag säga börja bra med sällskap av vännen F. Jag vet inte hur jag ska tacka henne ordentligt igentligen:) Men Kram på dig vännen.

I morrn är det en ny dag och ny vecka. Får väl se hur första veckan på detta år blir. Men ett som är säkert! Jag längtar till Torsdag!!!=)

Hoppas att ni mina läsare har haft en bra start på det nya året.

Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar