måndag 14 maj 2012

Lite blandat

Hejsan läsare!


Idag har dagen varit bra. Jag har jobbat. Idag var det öppna förskolan ca 60 st kom idag på öppna förskolan. Så det var kul. 
Efter dagen på jobbet åkte jag och träna. Det gick bra idag. Känner mig nöjd med passet idag =)
Åkte sen hem. Diska och värmde lite soppa och koka två ägg. Det är såå gott att ha skivad ägg på mackan med antingen kaviar eller någon krydda som passar ihop med ägg.


Jag har länge viljat lära mig kunna göra omelett. Det ska vara så nytigt och bra att äta. Men jag har en tid tillbaka gjort fel. Så ringde jag min moder och bad om receptet. Så nu äntligen har jag receptet och fått kläm på att göra omelett hoppas jag.


Helgen var ganska lugn. 
Lördagen så var jag inne på Vero Moda och prova lite byxor blev det denna gången. Sen handla jag lite på ICA. Efter ICA åkte jag hem, käka och vila lite innan jag började cykla till mor och far. Kände mig jättepigg så jag tog en extra tur till ÖB. det är på vägen till mamma och dom, så. Där köpte jag brända/tomma DVD-skivor. För jag känner att jag har så dåligt med filmer hemma. Så tänkte jag att någon av syrrorna kunde bränna ut lite filmer åt mig :)


Kom till mina förälldrar där det var tårtkalas för syrran L hade kommit hem ifrån Tyskland och hon hade namnsdag på söndagen. Så vi frossa i tårta. Sen tittade jag på deras nya husvagn. Jättefin var den. Stannade hos mor och far till kvällen. Så till kvällsmat blev det första grillade köttbiten för mig =) till köttet var det en potatissallad som mamma gör som är såå god :)


Åkte hem vid  halv tio. 


Igår söndag blev det sovmorgon till  halv elva. Sen kom vännen L hit. Vi umgicks och tittade på "Mia Skäringe" "Dygnkåt och hur helig som hälst" Gillar ni henne så tycker jag att ni ska gå och låna DVD:n diräkt. Man flabbar nästan hela tiden och den är jättebra! :)
Det var min helg det.


Det är är lite osäkert just nu hur det ser ut för mig framöver. Jag slutar praktiken i slutet av denna månaden. Sen har jag och E-L kontakt med en på AF som talar om någon om siuss, men det vet vi inte när jag får börja på och sen är det ett projekt som är på G att starta upp. Som vi heller inte vet när det startar. Som ni kanske förstår så är det en del frågetecken än så länge vad som händer för mig. Men jag och E-L har sagt att jag får vara kvar på FS över sommaren om det är så att det inte blir av något under tiden. Men vi får se. Så det är ganska jobbigt att inte veta något. Men känner mig ändå trygg nu. För nu vet jag att jag får vara kvar på FS undertiden. Skönt!! =)


Det är så jobbigt att få en fråga just nu "när ska ni träffas?" Jag känner att jag vill bara skrika ut och säga att jag berättar när vi har träffats. Jag kan vänta gärna ett tag till. För det känns som jag vill sattsa nu. Men jag har satt ett ultimatum nu "Inte träffas inom en månad". Vill ej sattsa. Så jag får se.


Idag blev det ett långt inlägg. Men så är det att blogga. Vissa inlägg blir korta vissa blir långa. Beror helt på hur mycket man vill säga och berätta just när man bloggar. 


Ha det i  alla fall bra läsare! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar