lördag 9 februari 2013

Allt i allo inlägg

Hejsan på er!

Nu har vi kommit in i en ny månad. Månaden Februari. En månad närmare värme, sol och lätt klätt :)
 
Denna veckan har det inte hänt så mycket. Mest träning och slapp. Var i för sig ute med mamma i torsdags. Vi kolla först på lägenhet. Sen käka vi på Donken. Sen handla vi på Willys.
Kände mig helt förvirrad när jag var inne på Willys. Hittar inget där inne. Kändes ganska jobbigt. Kändes som det bara snurra i skallen när jag gick där. Men jag vill åka dit och handla ibland för att det är betydligt mycket billigare där att handla.

Många som är sjuka nu med förkyldningar och feber. Inget kul. Jag vet två som står mig nära som har varit sjuka eller en är det kanske fortfarande. Jobbigt. Men som tur är det att jag har klarat mig :).

Men uppe i skallen är det värre. Där är det full fart just nu och kommer förmodligen att vara full fart ett tag frammåt nu. Mycket som händer i mitt liv som förandras. Inga roliga förändringar. Men bara hoppas på att det blir bra i slutändan.

Idag åkte jag till VM för att kolla lite och få råd. Fick det rådet som jag redan ifrån början målat upp en bild inom mig. Så nu är det bara att göra det med. Inte tänka, agera med. Jag måste agera i veckan!

Också den JÄVLA SNÖ som har kommit igen. JAG VILL HA VÅR!!!!! Vet inte varför jag vill ha vår nu. Det är ju bara i början på Feb än. Så massor av snö kan det komma än. Så JAG får nog lugna ner mig med mina vår tankar.

I natt får jag nattbesök av syrran. Hon ska ut ikväll och hon ska upp och jobba i morrn. Så då kan hon lika gärna sova här. Det gör inte mig något alls. 

Vad frustrerande det är när en inte hör av sig och man vill så gärna höra av sig. Men man ska inte göra det för man har hört av sig redan för mycket. Försöker att koppla bort det. Men det är en prosses att jobba med regält och få andra tankar och inte tänka negativa.

Dessa jäkla pengar då! Igentligen har jag inga pengar. Men jag vet att jag i all fall ska handla i veckan. FRUSTRERANDE.
 Fattar inte att i livet i stort sett handla till 95% om pengar! Det är ju så. Ska du handla mat, så går det åt pengar dit. Ska du unna dig och ha kul så går det åt pengar dit, vill du ha något nytt eller du måste ha något nytt klädes plagg, så går pengarna åt dit, ska du ha det senaste inom teknik, så går  pengarna åt dit, är det något som går sönder, så går pengarna åt dit. 
Ja, ni hör ju hur stor del av sitt liv som det faktiskt kretsar kring pengar. Det är inte klokt igentligen!! Men så är samhället idag. Alltid så ordnar det sig och man får välja hela tiden.

Detta inlägg blev lite i allo inlägg. Men, men.......Ha det så bra där ute! Hejdå så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar