fredag 15 mars 2013

2 veckor gjorda

Hejsan!

Jepp, så är det......2 veckor gjorde på jobbet. Det känns bara bättre och bättre=) Jag känner att jag kommer in i jobbet mer och mer både med saker jag ska göra och arbetskamraterna. Vissa kommer man närmre än andra. Men så är det ju överallt vart man än kommer.

Då kanske jag också ska berätta vad jag gör på jobbet.
Jag plockar ur diskmaskin på personalrummet och håller ordning där, Sen håller jag även ordning i väntrummet där folk väntar för att få göra sitt ärende där, Gör saker som arbetskollegor ger mig att göra, hämtar mjölk från en cafeterian till oss. Blockat på allt möjligt alltså som behövs göras. Så det är verkligen varierande arbete som passar min kropp perfekt. Både sittande och rörande jobb. Använder mig av en rullator att gå med där. 
Så nu har ni ett litet hum om vad jag gör på mitt jobb=)


Så nu ska jag berätta lite om dagen idag.

Klockan ringde 05.30 som den gör varje morgon mellan Måndag - Fredag. Men jag älskar ju att ligga och dra mig och vakna ordentligt så jag ligger oftast kvar till 06.00. Men idag var jag tvungen att gå upp lite tidigare för att det var lite kris in på toa. Jobbigt när det blir så. Man vill ligga kvar några minuter till. Men det går inte. 
Gjorde sen frulle och sen käka jag frukost i soffan framför tv. För tidningen hade inte kommit. 
Fixa sen mig och tränings väskan. Den blev rejält full idag. 

Åkte vid 07.10 till gymmet och lämna väskan. Kändes konstigt att gå upp till gymmet så tidigt. Men det gick jättebra. 
Sen åkte jag till jobbet. Dagen på jobbet var ganska slött. Det typ inget folk i huset. Många var på möten och så. En nice fredag på jobbet=) 
Jag fick lite bråttom idag innan lunch och lunchen. Jag hann inte att skriva klart mitt schema. Så jag får skriva klart det på måndag. Sen fick jag typ kasta i mig maten för att hinna med en buss som jag så gärna ville med. 
Hann med bussen. Fick tillomed lite tid över. Det var bra det. 

Kom upp till gymmet. Körde 5min på crosstrainen. Det är superbra för att vara mig + fredag=). Som sagt jag tänkte komma hem ganska tidigt. Men att ha stått och pratat med Jessi en stund så var jag hemma strax efter fyra idag. Men då gjorde jag ett ärende på Apoteket också.

Det var superskönt att komma hem efter å varit borta mellan nästan 07.00 på morgonen till ca 16.00 på eftermiddagen. Det är ju som en arbetsdag i för sig. Men man vill ju hem tidigt fredag. Så är det ju bara.

Hann knappt sätta mig när jag kom hem förräns telefonen ringde. Sen gick den ganska varm en stund frammåt. Men det är ju alltid trevligt att någon vill prata med mig=) 

Ikväll blev det kyckling med pommes, sallad till kvällsmat. Kände mig smart där ett tag. Satte in både kycklingen och pommesen i ugnen samtidigt. Så då blev det ju snabbt klart och jag kunde göra annat som att diska. 
Det var spännande på tv idag. Både på "Gladiatorerna" och "Farmen finalen". 
Nu sitter jag och skriver här och ser på en fim på 8an som är med spännande och chattar med en trevlig person. 

Detta blev ett väldigt glatt och posetivt inlägg ikväll. Men det känns bra nu. Jag mår sykiskt bra och allt flyter på bra. Skönt 

Nä, nu var det nog inget mer som jag behövde skriva ner nu för tillfället i alla fall. 

Så nu önskar jag en trevlig helg ifrån mig till er som läser min blogg. 

Godnatt/Godmorgon



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar