torsdag 7 mars 2013

Snart slut på den här veckan

Hejsan läsare!

Ja, var det snart slut på den här veckan. Så sammanfattande så har veckan varit bra. Men trött. Men inte konstigt.....

Idag gick jag upp tio över sex. Såg ut och såg att solen var på väg upp. Härligt!=) Fixa mig och sen gick jag ut till bussen. Kände mig piggare än igår och kände på mig att denna dag skulle bli bra och en aning piggare dag=)

Idag på jobbet jobba jag med bilder som ska vara till barn som behöver bild schema. Det var lite jobb med det kan jag säga. Nytt pogram som jag inte har jobbat med förut. Men ju längre jag satt där, desto mer lärde jag mig. Så lite skoj var det att sitta där faktiskt. 
Jag tycker det är kul att hålla på med saker som kan ta lite tid. För då vet man vad man ska göra ett tag framåt och då går tiden med.

Åkte sen hem med 12.05 bussen. Kom hem och satte igång med att ladda en tvätt maskin och städa toan. Tvättmaskinen strulade några gånger med mig. Till slut vann jag över den!=) Käkade mat. Fisk, potatis och grönsaker. Sen satte jag igång och städa. Det kändes trögt. Men när jag titta ner på golvet så var det inte så trögt. Då var det mer peppande. 

När jag hade damsugit och torkat golven. Så satte jag mig vid datorn en stund. Blev en trevlig stund. När klockan blev halv sju så blocka jag bort lite saker lite överallt, hängde in tvätt, hängde upp tvätt ifrån tvättmaskin, diska, gjorde lite käk.
Sen satte jag mig igen vid datorn och tv. 

Tittade förut på "Sofias Änglar" Handla idag om en familj som hade förlorat sitt barn igenom att barnet hade drunknat i familjens pool.. Det berörde mig. 

Pipigheten höll i sig hela dagen. Så härligt. Inte ofta jag är rett så pigg en hel dag. Så superhärligt var det=)

Snart helg! Skönt! 

Ha en bra helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar