torsdag 27 mars 2014

Inflammation kul, Nott :(

Hej på er!

Vakna idag med att vänster öga kändes iritterande. Gick upp för att skulle ta ut linsen. Men kunde knappt titta i ljuset. Så jag fick gå och lägga mig igen. Gick upp senare och fick ut den då. Trodde irritationen skulle gå över. Men inte då. Ögat var illrött!

Åkte till jobbet. Att jobba gick bra. Fick på jobbet ta hjälp av kollegor för ögat. Det hjälpte inte. 
Jag gick då till ögon. Å där var det en läkare som kolla på ögat. Fick då reda på att jag hade fått irritation av linsen. Jag får lägga lite skulden på mig själv. Har väl inte skött skötseln så bra av linserna. Så nu efter det här då hoppas jag att jag har lärt mig något. 

Så efter jobbet gick jag och köpte salva på apoteket. Tack vare segt där så missa jag bussen. Så fick ta senare buss.

Kom till stan. Gick in på ICA och handlade.
Sen hem. La  salva i ögat. Ska lägga salva i ögat va tredje timma. 
Startade en maskin tvätt, plocka upp mina varor. Sen käka jag. 

La mig i sängen och vila lite.  Efter lite vila så blev det att lägga in tvätt och hänga upp den ny tvättade tvätten. Sen betala jag mina räkningar och kolla på "Prison Break"

Nu sitter jag och kollar på tv. Snart blir det sängen. Inte säker på om jag ska jobba i morrn apropå ögat. Jag är inte fin =) Jag får se i morgon. 

Ha det bra med er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar