torsdag 1 september 2011

Detta har hänt sen sisst och nu....

Jag vill nu först tala om och be om förlåtelse att jag inte har skrivit på jättelänge. Men jag är en periodare. Vissa perioder skriver jag och vissa inte som ni kanske har märkt. Sånn är jag=).

Jag kan ju först tala om vad som har hänt sen sisst jag skrev här.

........Jag berätta för min handledare hur jag kände (läs 7Juli så förstår ni bättre vad jag menar med detta). och hon fick mig att lyfta av 50kg av mina axlar. Så det var jätteskönt. Sen blev det inget alls med praktiken som jag skulle på och som jag var skeptisk till. Dom velade till det. Trodde inte att jag skulle reagera. Men det var som att kroppen hade istallerat sig på praktiken ändå. Så när jag fick reda på att det inte blev någon praktik så mådde jag dåligt när jag kom hem och funderade på "hur går vi vidare nu". Så jag talade åter igen med min handledare och åter igen så lyfte hon yttligare 50kg av mina axlar.

Det blev heller inget Jkp med mamma, pappa och syrran Jenny. Det blev istället en hel dag på en strand utanför Uddevalla. Helt underbart var det. Åkte tidigt på morron och kom hem på kväll. När vi kom hem så gjorde syrran Jenny i ordning mina naglar och gjorde typ fransk manikyr på mig. En toppen dag var det!=)

Sen följde jag med mamma och pappa till V-kusten till Varberg. Var först väldigt tveksam till att jag skulle följa med. Men dom övertyga mig att följa med ändå. En dag drog vi till G´kås. Där träffade jag Anna-Lena som är min brev vän. Vi bestämmer då att vi ska träffas dagen efter. Det blev lite handlat på G´kås. Så det var skojigt.
Dagen efter åkte jag, mamma och pappa in till Varberg stad med båt. Det var en mysig lite tur. Där träffade jag Anna-Lena och hennes två döttrar. Vi gick och luncha. Sen gick vi lite på torget för det var torgdag. Där köpte jag en duk som hon tipsa mig om. Sen gick vi till systemet. Där hände det en lite rolig sak....=)

"skulle öppna som jag inte lyckades få upp. Då frågar Anna-Lena om hon ska hjälpa mig och jag då svarar jag med irriterad men rolig röst att ja, jag vill ha hjälp. Då upptäcker hon att den redan är öppen. Så där har jag stott och försökt att öppna påsen när den redan var det!" detta är en grej som vi har gemnasmt som vi typ alldrig kommer att glömma...hehe=). Det är jätteskoj att ha det med en person som man inte har umgåts med på 20 år utan bara läst brev från varandra.
Det var första gången som jag träffade hennes döttrar med. Så det var skoj.

Efter dagen så var jag upp i molnen resten av veckan. För den dagen märkte jag verkligen att hon och några till i mitt liv bettyder väldigt mycket för mig. Dom får mig att känna att jag är jag och jag och jag behöver inte vara någon annan. Jag kan vara JESSICA! Sen att jag får svar på "varför jag ska vara på den här jorden?", "vad jag har för plats här på jorden" när jag träffar dem.

Efter att ha varit hemma någon vecka så åkte jag till Götborg till goa Helen. Hon och hennes dotter Evelina mötte mig på centralen. Därifrån tog vi oss till Lissan. Där umgicks vi, åkte karuseller m.m. Efter ett par timmar där så åkte Helen hem med Evelina medans jag stanna kvar för att sitta och titta på "Lotta på Liseberg" live. Kände att det var lika bra att passa på när man ändå var där och på rätt dag med. Sen var det mycket bra artister då. Det var Tomas Ledin, September och Erik Saade. Det var jättebra!=)

Begav mig hem till Helen sen. Hittade inte diräkt. Men det löste sig sen tack och lov! Där tog vi det lungt, umgicks. Hon fick mig även och se på en serie som heter "Dexter". Efter att sett ett avsnitt så ville jag bara se mer avsnitt. Så den serien kan jag verkligen rekomendera. Men jag rekomenderar att se första avsnittet annars fattar man inget.
Åkte sen hem efter ett par mycket trevliga dagar i Gbg hos goa Helen.
Sen var det tillbaka till vardagen som så skönt var.


Förra veckan var det möte med AF, FK och med min handledare Eva-lott på Framdtidsspåret. Efter mötet fick jag press och sen blev jag utskälld av mamma och fick ännu mer press. Berättade det för Eva-lott och hon fick mig att konsentrera mig på annat och tänka på annat. Vi har börjat med CV. Så igår så gjorde vi första delen. Sen fick jag i uppgifta att skriva ett personligt brev hemma. När jag kom hem igår så satte mig och skrev ett personligt brev och sökte på nätet för att just fokusera på annat en stund. Jag lämnade det idag det första förslaget idag till Eva-lott och hon blev jätteförvånad och glad. Så det skoj att se reationen av henne efter att ha gjort det arbetet. Hon lovade att läsa det. Så nu går jag och är nyfiken på vad hon tycker om det. Själv så är jag lite missnöjd över det. Det är säkert en massa stavfel och kanske inte hänger ihop så bra, men jag får se vad hon säger när jag träffar henne nästa gång. Det blir inte förrän om fem dagar typ en hel vecka dit. Så det kommer bli några dagar nyfiket väntan. Men det får jag stå ut med och det hoppas jag att det är värt det.

Nu sitter jag och ser på  tven. Jag är jättetrött så det blir nog sängen snart.

Ha det så bra så länge alla läsare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar