måndag 24 oktober 2011

Då var det ny vecka igen då!

Idag gick jag upp nio och duscha. Kom ur duschen och upptäckte att jag hade bara 45min på mig att klä på mig, käka frukost och sminka mig innan jag skulle i väg till Framtidsspåret. Men jag hann!:)
Kännde när jag kom till framtidsspåret jag var sprudlande glad och hade mycket energi. Härligt när man har sånna dagar!!:). Dem är inte många, men när dom kommer så är dom härliga.
Varför jag tror att jag mådde så bra idag var nog tack vare en vän igår plus att jag fick träffa min handledare på framtidsspåret idag, Eva-lott betyder så mycket för mig. Hon gör så att jag mår bra, jag känner trygg, jag kan gå å prata med henne när som hälst, ja.
På framtidsspåret gjorde vi mat. Vi gjorde chili con cane och ett bröd. Chili con cane är väl inte min bästa mat, men jag smakade och provade. Det var helt okej. Men inget jag skulle laga här hemma frivilligt.
Efter framtidsspåret så cykla jag hem. Sen kom en vän från kursen och hämta upp mig. Sen åkte vi till en vän till oss. Där käkade vi smörgåstårta. Mycket bättre mat än på framtidsspåret. Vi satt även och pratade om allt möjligt. Mycket trevligt var det. Sen fick vi en påse "Marianne" av vår vän. Vi blev mycket överraskade och glada så klart. Sen åkte jag och min vän hem.
När jag kom hem så diskade jag och kokade ett ägg. När disken var diskad så tog jag ägget och en smothie som jag hade i kylen. Gick in till vardagsrummet och datorn och satte mig.
Nu sitter jag och tittar på sjukhuset. Sen blir det "tru talent" och sen "Ensam mamma söker". Så tevekvällen känns bra fram till nio. Sen får vi se vad det blir.

Det är en tjej på framtidsspåret och hon har en blogg som jag läste på här om dagen. Den gjorde mig behörde av olika andledning. Så nu känner jag att jag vill hjälpa henne på något vis. Men jag vet inte hur jag ska göra. Jag är en sån person som inte gillar att personer runt mig inte mår bra.

Hoppas att ni har det bra där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar