lördag 29 oktober 2011

En lugn dag

Idag har det varit en lugn dag. Gick upp efter tio. Laddade en tvätt och tog lite frukost. Satt och käka frukosten framför tven.
Sen var jag tvungen att hänga upp tvätten, diska och göra i ordning lite och börja med maten innan mamma kom.
Till mat blev det kåldolmar, potatis och grönsaker. Kom på dock när jag höll på med maten att jag hade ingen lingon eller brunsås hemma. Kändes lite dumt att inte ha det hemma. Men jag tog till gelé. och det gick jättebra det med. Mamma var här nämligen på lunch. Det var trevligt.

Nu ikväll blev det till mat kött och krocketter och grönsaker och lite annat gott. Jag såg på "så mycket bättre". Ikväll var det Tomas Ledin dag. Jag satt och log hela tiden. Jag vet inte varför jag gör det så fort jag ser honom. Men han och hans texter bherör mig på något vis. Jag kan inte förklara hur just nu. Det får vara en gåta sålänge...
När "så mycket bättre" var slut så gick jag in på fb. Där hade min syrra skrivit ett inlägg och sagt att hon funderar att åka upp till sth för att träffa andra syskon som har syskon med handikapp. Det var en artikel i en tidning som heter "Rörelse" som det är två st som berättar hur det är att ha ett handikappad syrra. När jag läste syrrans inlägg så blev jag också där behrörd och glad.
Nu sitter jag och tittar på en bra film och sitter och skriver här.
Får se när jag går och lägger mig ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar