måndag 7 november 2011

En jobbig helg

 Lördag: Drog ut och åkte till gymmet. Där jag snackade lite med J. Tyckte att hon då var lite ful mot mig. Det ringde i hennes mobil och hon sa inte till den i telefon att vänta lite. Utan börja prata diräkt och log och vinka hejdå till mig. Jag sa då lite halvlåkt "Tack för den!". Vet inte om hon hörde, men, men.  Efter gymmet åkte jag och handla lite mat. Hade bland annat inget bröd hemma. Följde med pappa och hämta syrran L hos en vän en bit utanför stan. Fick lite tid då med pappa själv. Berätta hur jobbig veckan hade varit med tankarna som jag har haft. Åkte hem till mig. Jag bjöd på fruktsallad och glass. Tyvärr så kom jag och syrran i osams.
Efter fikat åkte vi runt på olika kyrkogårdar. Vi börja på Leksberg. Där pappas mormor och morfar ligger och mina kusiners farmor och farfar ligger. Det var en del folk där och det var fint där med alla ljus tända vid gravarna. Sen åkte vi vidare till Lyrestads kyrka. Där min mormor och morfar ligger. Där var det inte så mycket folk. Sen avslutade vi på Skogskapellet. Där ligger pappas farmor och farfar. Där var det därimot jättemycket folk. Stod bilar en bit jämsmed vägen fram till kapellet. Vid minneslunden var det mest folk och det var där det var såå fint! Det fanns en bäck där som rann och jämsmed så så hade personer lagt gransar m.m. Den här turen var verkligen gripande och man fick en liten chock att det var så mycket folk som angegera sig så mycket i att åka till gravar å tända ljus och lägg kransar och sörja sina anhöriga.
När mamma och pappa skulle släppa av mig så blev det spännt i bilen och lite kafs. Så jag skilde med dem som arg och ledsen.
Kom hem här. Käkade tonfisksallad till "postkodsmiljonären", "Så mycket bättre" och "catwomen". Det kom lite tårar då och då när jag satt där och kollade på tv.

Söndag: Gick upp, käka frukost. Kolla mobilen om någon hade hört av sig. Det hade både L och J gjort det. Förvånad blev jag att J hade gjort det men skoj va det.
Den dagen kollade jag på tre filmer plus en Beck film på tven på kvällen. 2 Wallander filmer och 2fast 2fuorest blev det..
Jag fick även tänka över lite. Då kom jag fram till att jag är så trött på hur folk behandlar mig. Så jag bestämmde mig för att jag skulle säga till om det. Så när pappa ringde så fick han höra ett och annat. Kunde inte stå ut så länge. När jag inte stod längre så la jag på. Fick sms av både mamma och pappa då men svara inte. Sen ringde E och då fick hon med höra ett och annat. Samma där, stod ut en stund innan jag bröt ihop och la på. Efter det var det både grymt jobbigt och skönt.
Det är faktiskt riktigt gött och gråta ibland.
Men samtidigt då fick jag tankar på hur jag skulle göra med FS. Så jag tog hjälp av L. Hon gav mig inte så jättemycket hjälp. Men jag tog beslutet själv att jag skulle sova när jag vakna och sen se hur jag mådde.

Idag: Vakna halv åtta, toa, men gick och la mig igen. Kände då att jag inte var i form för FS. Nästa gång jag kolla på klockan var hon tio i elva. Trodde verkligen inte att den var så mycket. Så jag gick upp. käka frukost. E-L ringde vi snacka lite och kanske ska snacka i morrn på FS.
Sen kom mamma och då tog jag även tjuren i hornen med henne med. Men idag var det inte lika jobbigt som det var med pappa och E. Men det jag drog upp med henne var ett bra tagsen det hände. Det var ändå skönt att jag fick ur mig det till slut. Sen bestämde vi att hon skulle med mig till rullstolsdansen. Så vi gick och hämta rullstolen i källaren. Sen gick jag upp och gjorde käk och sen kolla jag posten och kolla på film. Det blev "Da vinchi koden". Efter filmen blev det dusch. Den duschen behövdes och den var skön. Sen blev det lite brådska.
Mamma kom och vi drog till Skövde och rullstollsdansen. Ganska kul var det ikväll. Det bästa var att H hade kommit tillbaka och jag fick fyra danser med honom. Jag fick även höra om hur det hade varit i sth och lite om min gammla gymnasieskola. Han går där. Han ville att jag skulle komma till en danskväll med i Tibro nästa år. Jag får se. Men det vore kul.

Nä, nu blir det sängen.
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar