söndag 15 januari 2012

Ännu en må bra dag!=)

Ställde klockan på tjugo i tio. Men gick inte förrän tio över tio. Kände när jag gick upp att jag hade värden M-värk. Jag viste att den skulle komma vilken dag som hälst eftersom jag haft PMS och så.

Jag gjorde i ordning mig och rummet. Drog upp persijänerna och såg att det var VITT ute. Men som tur inte så mycket. Det hade bara täckt marken. Körde igång en 30-tvätt.  Gjorde efterätten och frukost.

Satte mig i soffan och käka. Sen var det läge att göra resten av att göra i ordning sig innan familjen kom.

Dem som kom vid tolv var mamma, pappa och syrran L. Vi satte igång med maten, satte upp gardiner, ställde in jullåderna i klädkamaren m.m.
Till mat blev det Lutfisk, potatis, sås och grönsaker. Till efterätt var det Pannacotta och så hade jag lagt bär på. Fick bra beröm för det. Det var supergott med trotts jag just hade käkat frukost.

Efter maten blev det att diska och plocka i ordning. Sen slapp i soffan. Familjen lämnade mig rätt snabbt.
Jag blädrade lite på tv. Men kände att jag blev trött. Så det blev en lite sömnlur

Sen var det dags att byta om, packa väska och ta lite att käka för att sen dra iväg på spinningspass. Passet gick jättebra. Det som inte stämmde idag var tekniken. Men jag har märkt det att det är olika gånger. Vissa gånger funkar den jättebra och vissa inte. Det är bara gilla lägget och hoppas på att man är kvar på cykeln när den inte är bra.

Det tipset jag fick av min vän J i fredags värkar funka. Kände inget i kroppen ikväll. Så jag vill TACKA både mig själv att jag löd henne och henne för att hon sa till mig och gav mig tipset.

Nu blir det lite mer tv-tittande innan det är dags för sängen och ladda med posetiv energi i morrn. För i morrn hoppas jag att det blir en posetiv dag eftersom de saker som händer i morrn är bara posetiva saker. Kommer berätta i morrn. Om inte i morrn så tisdag.

Ha det bra läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar