fredag 6 januari 2012

Kvällens, natten och dagens händelser.......

Kvällen börja med att M kom till mig vid fem. Hon hämtade rullstolen (rullisen) i källan, vi packade in den i bilen. Sen drog vi mot Tibro.
En mycket trevlig resa dit blev det med mycket snack.
Vi kom dit. F var redan där och hon hade på sig det linnet som jag hade föreslagit till henne helgen innan när jag var hos henne. Det var kul att hon hade det på sig.

Det börja med en dam som berättade om en resa. Det var dötrist att lyssna på. Jag tror typ inte det var många som tyckte att det bra.

Sen var det dags för sätta sig till bords. Jag, M och F satte oss vid ett bord och det satte sig mycket bra folk vid vårat bord. Superkul hade vi vid bordet.
Det var 3-rätters och det bestod av först: melonbitar och någon ost. huvudrätt var det fläskfilé med potatisgratäng, svampsås och brockli. Men vissa hade beställt fisk. För man beställde huvudrätten innan. Efterrätt var det Pannacotta. Supergod mat var det!!=)
Det var H och hans klasskompisar som stod för maten och serverade oss. Dom var jätteduktiga!!

Jag trodde att det var ett helt band som skulle spela för oss. Men det var bara en kille. Men han var grym! Så han körde både kände och okända låtar.

Jag dansade rätt mycket måste jag säga. Jag bestämde mig ganska snabbt för att ta varje tillfälle som fanns att dansa. Men första dansen blev inte så bra. För i den är det ganska mycket snurr i. Så jag blev ass yr. Men som tur var så släppte det.
Sen tyckte jag att jag dansa med rätt bra personer. Men det fanns två som stack ut som det var superskoj att dansa med;)

Efter ett stunds dansande så var det dags för fika som bestod av kaffe/te och en kaka. Det passade  perfekt tyckte jag.

Sen blev det mer dans. Jag hade med bestämt mig att jag skulle dansa sissta dansen. Det fick jag med:).
Sen var det slut. Då blev det att kramas med de underbara mäniskorna som var med och sen klä på sig och åka.
Vi skjutsade hem F. Så det kändes som att jag åkte runt hela Skaraborg. Men det gick mycket bra det med. Skoj tycker jag när det händer lite oväntade saker ibland som detta.

Jag var hemma halv tre. M tog ner rullisen till källaren och sen skildes vi.
Jag gick upp till mig. tvätta av sminket och satte mig och tänkte bara se lite av hockyn. Det var junio VM  FINAL mellan Sverige - Ryssland. Men det blev att jag stanna uppe hela matschen plus förlängningen som blev. Men shit vad spännande det blev!! Till slut blev det 1-0 till Sverige. Så dagen och kvällen slutade VÄLDIGT BRA!!
GRATTIS SVERIGE äntligen till seger!!!!!!! Det tog bara ca 30år i mellan för sisst dom vann var 1981.
Så jag kom i säng 5 på morgon. Men somna vid halv sex. Så länge har jag alldrig varit uppe. Men någon gång ska väll det med hända.


IDAG: Har jag inte gjort ett skit. Gick upp halv tolv. käka frukost. Kolla tv. sov lite. Tagit en dusch. Sen blev det mat och då blev det lax, potatis, grönsaker med sås. Gott var det.

Nu är det "The voice Sverige" och sen en film. Kommer nog inte i sängs så tidigt ikväll heller=)

Hoppas att ni läsare får en bra helg!!!

Ha det gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar