tisdag 28 februari 2012

Härligt väder idag, men tankarna kom..........

Hej läsare!

Idag har vädret varit toppen härligt med blåå himmel och sol och svag vind!!! =) Nu väntar jag bara på nästa dag det blir en sån härlig dag som det var idag.

Denna dag börja bra. E-L hämta mig, åkte till FS. Käka frukost, prata och skratta. Fick skjuts till praktiken. Där klippte jag rent bokmärken och blev bjuden på mat som var paj. supergott var det. 

Kom hem och mamma kom. Vi tog ner rullan (rullstolen) till källaren och sen följde hon med upp en kort stund. Hon hade med sig mat till mig =)

Hade hantverkare här i morse. Så jag visste inte hur mycket dom hade ställt tillbaka så det var därför mamma fick följa med upp. 
När mamma hade  gått så la jag in matlåderna i frysen, torka av i skåp, ställde in glass i skåpen som jag var tvungen att plocka ur i morse. Sen gjorde jag lite annat smått. 

När jag sen väl fick sätta mig och vila så kom tankarna. Idagens tankar var det att jag pendlar mellan olika värdar. 
Världarna är: FS där man inte ofta ser problemen utanpå. sen blev jag så frustrerad på en tjej som klagar och typ tycker synd om sig själv. Så på det tänkte jag att hon får gärna ha min kropp och känna hur jag har det dagligen. Jag vet att jag inte ska bry mig. Men gör det ändå. 
Sen är det dansen i Skövde där man faktiskt ser problemen utanpå fast dom ler, skrattar och  mår bra ändå. Där jag kan känna att jag är en person i mängden och mår otroligt bra av det där med alla underbart goa mäniskorna som är där.
Sen har vi gymmet. Där tränar man för egen del. Man har sitt eget att tänka på. Där jag träffar otroligt härliga människor där som jag pratar med. Så där mår jag med bra att vara i den värden. 
Den fjärde värden är Ankaret som jag är och sjunger varje onsdag. Där känner jag mig helt plötligt "frisk".
Femte värden är familjen, där det är problem mellan mamma och pappa och missförstånd mellan syskonen i mellan åt.
Stjätte värden är praktiken och kyrkan som jag känner att där gör jag ett jobb och träffar goa mäniskor där. 
Sen är det hemmet där jag känner nu att jag är ganska sällan är nu för tiden än vad jag har varit. 

Så det är svårt att hantera detta nu. Det kanske inte är konstigt att jag då faller in liten bit. Sen har jag mått väldigt bra en tid nu och det är bra, så.

Körde spinning nu ikväll med vännen J. Det var ett schlagerpass av de nya låtarna som är i år. Det kom som en överraskning. Så det var kul =). Innan passet fråga jag J om en kram. Det fick jag. Kännde inom mig att jag verkligen behövde det av en person som står mig nära. 

Nu ska jag lägga mig och försöka att sova. 

Ha det bra läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar