måndag 25 juni 2012

Midsommar

Hallojsan!!

Min midsommar var bra. Midsommarafton testade jag, mamma och pappa något nytt ställe Bäcken. Vi möttes upp där. Mycket folk var det. Först var det några som dansa folk dans. Bland annat så var mammas vännina med som mamma inte hade en anning om att hon dansa. Så det var jättekul att kolla på henne. Sen vart det dans kring stången.

Efter Bäcken cykla vi hem till farmor och farfar. Pappa cykla före. Så jag och mamma fick cykla ihop och cykeltur var trevlig. Vi pratade om lite blandat. Så det var supertrevligt. 

Hemma hos farmor och farfar blev det sill och potatis. Supergott var det och trevligt. Fick pengar av dem och det fick mig att inte må så jättebra inombords. 
Jag cykla hem vid halv tio. Jag frös och var jättetrött.Vädret var jättefint.

På midsommardagen åkte jag för att köpa bröd och kex. Var inte alls pigg då.....Men självklart träffa jag några som jag kände då...hmm....så typsikt!

Vid halv fyra kom pappa och hämta mig. Vi åkte hem till dem en stund. Sen var det dags att kroka på husvagnen och bege sig och hämta först syrran V sen fortsätta ut till Halna där det skulle bli midsommarfest. Det var en hel del folk redan där när vi kom. Först blev det mat. Supergott var det med mat. Vi hade kött, potatis sallad med sallad, bröd och kex. Jag vet, jag ska inte äta bröd. Men i lördags blev ett undantag. 
Det var supertrevligt. Trevligt folk att snacka med och så. 
Gick och la mig strax efter två i husvagnen. mamma, pappa, syrran och hennes kille hade redan lagt sig. Så jag fick lägga mig på en liten kant med syrran och hennes kille. Sov inte så jättebra. Jag la mig inte som jag brukar somna på plus att jag inte våga röra mig för ville inte väcka dem.
Vi gick upp vid tio. När jag gick upp så mådde inte jag så bra. Var bakis. Vi börja med att äta ute. Men vi fick rusa in i husvagnen för det kom en skur....hehe =)

Vi åkte ifrån Halna vid tolv. Åkte bara en snabbis hem för att lämna av husvagnen. Sen begav vi oss mot Kinnekulle där syrran L hade varit i natt. Sen var det raka vägen HEM.

När jag kom hem så greja jag lite snabbt. Sen blev det slapp, som sagt var fortfarande bakis.

Idag har jag bara slappat. Det har varit sånt väder för sånt idag REGN, REGN, ÅTER REGN. Hoppas att det är bättre väder i morgon. 

Hoppas att ni läsare har haft med en bra midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar