torsdag 9 augusti 2012

En fin dag

Jag har glömt bland alla tankar att vi har byt månad och kommit in i Augusti månad. Sissta månaden för sommaren. Känns redan att hösten är på G. Det är svalare i vinden och nu är i stort sett mörkt ute.


Idag vaknade jag med stålande sol ute. Hade inte sovit många timmar. Somna ca halv tre i natt. Inte alls kul. Jag trodde jag skulle ha träningsvärk idag efter den hårda träningen jag gjorde idag, men inget! kanske har känt smått, men ingen smärta. Jag trodde och hoppades verkligen på att jag skulle ha träningsvärk!

Åkte till FS. Där var det som vanligt, bra. 
Efter FS åkte jag och käka. Sen ringde jag mamma och pappa och undrade vad de gjorde. Sen ringde jag farmor. Jag var rastlös och ville göra något men viste inte vad. Men det sluta med att jag åkte först till mamma och pappa. 
Hos mama och pappa var mamma och syrran L hemma. Det blev lite prat. 
Sen gick jag och syrran L till farmor och farfar. Där fick i fika glass och satt och prata. L gick hem. Men jag stanna kvar på kvällsmat :). 
Det var förvånatsvärt väldigt trevligt där idag. Det är helt otroligt att inga negativa tankar har kommit upp. Skönt!!
Jag åkte hem vid sju tiden. Det var lite kyligt att cykla. 

När jag kom hem så kolla jag vad jag hade fått i posten. Bland annat hade jag fått ett brev om att ett paket hade kommit ifrån "Yves Rocher". Jag och mamma beställde lite grejer därfrån för ett litet tagsen. 

I Tisdags på FS så kom vi in på mat. Då berättade jag att jag hade gjort "Fläsklägg med Rotemos" här hemma. E-L och J vist inte riktigt hur man gjorde :P :) Då fick jag berätta hur man gör. Jag tyckte det var lite kul att sitta och berätta hur man gör jag som är yngre än de. jag menar, det trodde jag alla 60-80-talister viste hur man gjorde "Fläsklägg" i alla fall i Skaraborgs trakten. Men icke var fallet. Sen beror det ju på hur man är uppväxt och det kan ju vara andra saker med, så.

Men snart ska jag lägga mig och sova. Jag hoppas att jag kan somna i god tid idag. 

Ha en bra helg läsare!! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar