lördag 29 september 2012

Dansuppvisning :)

Vakna upp idag när kl ringde vid tjugo över sju. Kände mig dock lite bakis...hihi;) Men den gick sakta, men säkert över så länge jag log och drog mig till kvart i åtta för då var det dags att gå upp. Käkade frulle, gjorde i ordning mig. Sen körde jag rullstol till busstationen. Där tog jag bussen mot Skövde och Arenan. 

Det gick på en tant på bussen och hon var jobbig. Hon hade rulator med sig. Så jag tänkte att hon kanske ville sitta vid sin rulator. Så jag satte mig i rullisen. Men hon skulle pront inte sitta där. Så hon krångla som faan!

Kom äntligen fram till Skövde och Arenan. Där skulle det vara något som heter "Talangjakt 2012" Då är det så att man får gå runt och prova på olika handikapps idrotter. Sen visar de olika idrotter upp sig. Jag trodde inte att det så stort som det var. Men där fick jag en känga =) Jag var med och vissa upp rullstols dans med RBU Skaraborg. Var med och vissa två ggr, två olika tider. Vi var några stycken som visade upp. Så det missade ni något ;) 
Träffade tre stycken gamla lärare och lite annat känt folk. Skoj!=)

Åkte hem med tjugo i fyra bussen. Bussen var full både dit och hem. 

När jag kom till M-stad  så åkte jag in till ICA och handla två saker som jag behöver i morrn. Orkar inte bege mig ut i morrn. I alla fall inte för å handla. Sen åkte jag hem till mig. moster A hjälpte mig ned med rullisen i källaren. Sen gick jag upp till mig. 

Jag satte mig i soffan å slappade och kolla tv. Sen blev det käk. 
Jag hade tänkt å ha lax med potatis och sallad. Men! när jag skulle skala potatis, så hade jag ingen hemma. Så det blev istället pasta. Det gick lika bra det :). Käkade framför tv. Sett/ser på tv. 

Snart blir det sängen. Är ganska trött efter att jag la mig sent igår och gick upp tidigt idag :).

Ha det bra läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar