lördag 6 oktober 2012

Härlig höstdag nr 2 :)

Somna sent och vakna tidigt. Så ingen bra natt och i följd med det så, ingen start på denna lördag. Men solen lyste lika härligt ute som igår. Så det var härligt :).

Käka frulle och gjorde i ordning mig. 
Mamma kom och hämta mig strax efter elva. Vi åkte upp till mormor och morfars grav i Lyrestad. Sen gick vi till en butik som låg intill. Den hade jättefina saker. Men det var ljus som jag och mamma fastnade för starkt. Jag köpt ett och mamma två. 

Det som vi fastnade för dessa ljus var att det var doft ljus och när man stack ner en finger i stearinet så var det en olja och inte stearin. Så när man smörja in händerna med den så blev händerna leena och mjuka. Både köpte "Nytvättat" doft :) 

Så det ljuset blir nog att jag kommer köpa fler gånger.
När vi hade varit i Lyrestad. Så åkte vi in till stan igen och gick in på jysk. Där beställde jag ett bord med fyra stolar. Bordet var runt. Jag såg det första gången i jysk tidning och tyckte att det var fint. Tänkte inte på det mer sen. Så idag såg jag det på jysk. Då beställde det som sagt. Kände att jag ville förändra i mitt kök lite med runt bord.  
Efter jysk åkte vi till Willys. Tänkte handla något till ikväll. Men träffa goa M och B där. Det blev inget handlade alls....hehe :)

Syrran V ringde och bjöd oss på fika. Så jag följde med mamma hem till dem. Fick mat där. Sen åkte jag, syrran J, mamma och pappa till V och H. Fick "Lailas Morots kaka" där. Supergod. 
Efter varit där en stund så åkte vi hem. 

Det var skönt att komma hem efter varit borta mellan ca 11 till ca halv fem.

Ikväll käka jag pasta med kyckling wok. Sen har jag bara slappat framför tv. 

Snart tror jag det blir sängen. 

Godnatt/Godmorgon läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar