måndag 18 februari 2013

Danskväll

Hejsan läsare! Hoppas att eran helg har varit bra. 

Sitter nu här och har just sätt på en tvättmaskin, diskat och käkat. Ute faller snön, Ursch!!!!! Säger jag bara. Men det är Febuari och inte så mycket att göra åt. 


Helgen för mig har varit mycket rolig. 
I lördags var syrran här och fixa mitt hår och vi tjöta lite. Trevligt. Sen kom min skjuts hit, M.E. Då bar det iväg till Tidaholm. När vi kom till Skövde så visst jag ärligt inte åt vilket hål vi skulle åt hihi.  Men det löste sig för M.E. viste det.

Kom fram till Tidaholm och Folkets parken. Där jag träffa underbara människor. Det börja med att man fick sitta å frysa ett tag och så hälsades man varmt välkommen och så börja den 3-rätters middagen. 

Förrätten bestod av bröd och på detta bröd låg det någon räkröra gojs på. 
Huvudrätt var det Entrecote med potatis sallad och en championsås. 

Förrätten och huvudrätten var supergod. Fanns inget att klaga på där. Men sen!!! haha=) var det dags för efterrätten. 
Det var någon hallon moss med grädde på. Det var precis stenhårt!!! Haha=) Så man fick sitta och småäta och hacka sig igenom den. Min F gav upp =). 

Det blev också en lite äldsvåda vid bordet där jag satt=) Det var en servett som låg för nära ett ljus. Så det börja brinna. Så en tjej fick ner svervetten på golvet och börja stampa på den. Hon fick släckt på det. Så det gick bra. 
Hamnade annars vid ett bra bord. 

Sen sattes dansen igång. Jag fick dansa en hel del danser. En med en helt ny kille och var mysigt att dansa med och en som jag inte alls gilla att dansa med. Sen dansa jag med andra med iklart. Det var en dans som jag fick konsentera mig extra mycket på. Men superkul var det ändå. 

Det blev en lite paus. Då blev det kaffe/te/drick och kaka. Jag tog 2 koppar te och en kaka. 

Alltihop var slut vid kvart över tolv. Då var det sista dansen och jag gick dansa sista dansen med. Det ska man göra på något sätt tycker jag. 

När sista dansen hade varit så var det dags att säga hejdå till alla och jag och M.E. satte oss i bilen och styrde hemmåt igen efter en mycket lyckad kväll. Jag var hemma halv två. 

När jag kom hem så la jag mig i sängen och somna gott.


Jag i lördags på dansen. vännen F tog den på mig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar