söndag 3 mars 2013

Vecka nr 9

Hejsan läsare! 

Denna veckan har inte alls varit så rolig för mig. Den börja redan i måndags då jag var och dansa. Fick yrsel som ledde till att jag mådde illa på vägen hem och fortsatt när jag kom hem och tillomed in på tisdagen. Så tisdagen blev lugn. Ingen alls träning. För mådde fortfarande inte bra.

Onsdag tvinga jag mig till gymmet. Hade instruktion med vännen J. Det gick bra. Kolla vågen också. Fick reda på att det kostar igentligen 80kr. Så jag får väl betala det nästa gång jag kollar vågen. Men siffrorna hade ändrats faktiskt till posetivt. Men muskler och fett hade minskat. Så det är blev plus, minus noll, så. Men kul ändå att jag är på rätt håll i alla fall. 

Torsdags var jag otroligt nervös. Då var jag till sjukhuset och gjorde ett ingrep på mig som ska göra att jag slipper bli med barn. Satte in en Kopparspiral. Hela torsdagseftermiddag så mådde inte jag så bra. Jag hade jättevärk i magen. Det är i för sig inte så konstigt när de har varit och grejat vid livmodern som man inte brukar göra annars. Då det klart det blir irriterat och reagerar. Men jag stoppa i mig lite värk tabletter som gjorde att det kändes bättre.

Fredag så åkte jag till Skövde och shoppa lite och fika med ett trevlig sällskap. Det var en mycket trevlig Eftermiddag. Värken var också så borta att jag kunde hantera den. Hade tagit tabletter på morgonen med. Så det var SUPERSKÖNT!!! =) 

Helgen har bestått av mycket tv tittande på skidor. Skulle ha åkte till stan. Men det blev inte så. Skönt i för sig att ha lugna helger med bara slapp. Var ganska trött med eftersom veckan hade varit som den hade varit med mycket värk i min lilla mage. 
Så jag tror ju att kroppen repa sig efter det och sen hade jag väl inte lagt mig så tidigt heller på några kvällar. Så det var nog lite blandat med att jag var trött. 

Idag avgjordes också 89:de Vasaloppet. Jag var uppe halv åtta och fixa en rejäl frukost och titta på starten och hela fram till mål. Det är tradition för mig. Man ska se starten. Brukar inte missa den. Sen har det väl varit gånger jag har gjort det. Men inte många. 
Det blev en norrman som tog segern. 

Sen titta jag på skidor igen. Då var det FEM mils loppet. ÄNTLIGEN!!! Fick vi en svensk som tog VM guldet. Det har varit mycket norskt de senaste veckan. Många guld till Norge och jag börjar bli lite trött på det. Så det var såå SKÖNT att Sverige Tog guld i sista tävlingen i VM:et. 
Min frukost och 89:de Vasaloppet

 


Hoppas att ni får en bra start på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar