onsdag 3 april 2013

Ny månad

Hejsan läsare!

Jepp, det är så sant som jag har skrivit på rubriken "Ny månad". Vi har nu kommit in i en riktig vår/försommar månad,  månaden April.

De här första dagarna på den här månaden ställde till det ordentligt. Först så ställde vi fram klockan till sommartid. Härligt, men en lite omställning för kroppen. Sen och inte nog med det så är det bara fyra arbetsdagar. Så idag känns det som det är tisdag. Fast det är onsdag redan =) Känns mycket nice, men ändå. Jaja....man kommer väl in i klock systemet rätt snart, så. Det härliga är ju att det är så ljust in på kvällarna nu!!=)

Igår tog jag äntligen tag i min yrsel i min skalle som jag har haft nu i flera år. Har inte orkat eller velat ta tag i det. Typiskt mig. Fick iför sig vänta på sjukgymnast avdelningen. Men jag hoppas att det är det värt väntan. Hon som jag fick kände jag mig trygg med diräkt. . Sen var hon mjuk i sina rörelser och brydde sig och lyssna på mig. Det kändes bra. Jag skulle bara höra mig för igentligen och kanske jag skulle få söka vidare. Men hon ville göra ett test diräkt på mig. Det gick jag med på. Det tyckte jag var värt för 80kr. Om det är så att det har försvunnit på mig. Det återstår att se när jag ska dit på måndag igen och göra samma testet igen.

Idag har jag varit på gymmet. Har inte varit där på över en vecka. Min moster körde ett pogram på crosstraineen som jag ville med köra. Så hon visa mig hur jag skulle knapra in och så. Det var snällt av henne att hjälpa mig. Så körde 5min uppvärmning idag och rett så hårt i maskinerna. Jag i alla fall har ganska mycket energi när jag inte har varit på gymmet på några dagar. Känns som jag kan lägga på hur mycket som hälst då. Men då riskerar jag träningsvärk dagen efter. Men det tar jag/köper jag=)

Berättade ju för ett tagsen att mina föräldrar har gått i sär. Nu äntligen har mamma fått lägenhet. Det känns så skönt att man nu slipper att oro sig för henne mer om att hon inte hittar något att bo. Dom har fått sålt huset. Så Första Juni så flyttar en ny familj in i mitt barndomshem. Det känns ju sådär måste jag säga. Men så länge man inte pratar om det. Så går det bra. Men så fort man tar upp det. Så är det tungt. Men så är det ju också. Det är ju inte konstigt iför sig.

Nu har jag nu skrivit lite här och nöjer mig så för denna gången/dag. 

Ha en trevlig läs stund:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar