lördag 30 mars 2013

Blandad kompott

Hejsan.

Som ni märkt så har jag inte skrivit på en vecka nu. Så det är väl bäst att skriva lite här nu då en vecka efter=) Det har inte hänt så jättemycket så har inte så jättemycket att berätta och skriva om känner jag nu. Men vi får se efter skrivandet gång.

Kan i alla fall börja med att berätta att det går superbra att jobba. Känner mig lugn nu i mitt sinne och bra i själen. Så det är skönt. Men dagarna går verkligen upp och ner på jobbet. Vissa stunder har jag inget att göra. Helt plötsligt vänder det och man har att göra så man ibland glömmer tiden. När det är så att man glömmer tiden då känns det superhärligt att jobba. 
Det var som igår så fick jag ett jobb ifrån en kollega och då blev jag fundersam över en sak. Så jag frågade henne. Då säger hon att "Vad tycker du ser bäst ur?" "Bestäm du" Så då fick jag fria händer. Så det kändes det stort. Då sträckte jag på mig mycket och kände mig stolt på något vis. Nä, men en bekräftelse på att någon litar på mig, tror på att jag fixar det och att det blir bra oavsett hur jag gör det. 

Även fast jag inte jobbar många timmar om dagen. Så kände jag verkligen igår torsdag 28/3-13 att lite ledigthet satt inte fel alls. Kände att jag behövde ta igen sömn och vila min kropp. Så idag har jag inte gjort alls mycket. Sen var det bra filmer på tv, så. Två disney filmer. Ena var "101 dalmetiner" och andra var "Lejonkungen". Lejonkungen har jag inte sett på evigheter. Så det var riktigt mysigt och roligt att se den. Så en tråkig dag har jag inte haft idag ändå även om jag inte har gjort så mycket.

Är så trött på killar nuu så jag spyr på dem. Har den senaste tiden dejtat några stycken. Det har gått till två dejter. Sen slutar det att höra av sig. Känns som att det är mitt fel. Men jag vet inte vad jag gör för fel. Så nu känner jag att jag bara vill ha lite kul. Leva livet. Har ju jobb nu som jag går till varje dag, så mår bra ändå. Nu får killarna komma till mig och jag ska vara svår flörtad. Försöka i alla fall....hehe. 

Äntligen!!! Har fått nu mina pengar!!! Eller en liten del i alla fall. Resten kommer nästa vecka. Så nu är man bara nervös hur det går med alla räkningar och så. Om det hinner komma pengar innan vissa räkningar ska betalas. Jag hoppas verkligen det. Men man vet aldrig. Jag försöker att inte ta ut något i förskott vad än det gäller.

Har en underbar go vän som gör mig så glad. Maria heter hon. Vi brukar gå på samma pass på gymmet. Hon har lurat på mig en del pass. De har samtidigt varit roliga, så. Men jag är inte svår flörtad, på sånt, så=) Nu senast var det ett pass på onsdagar. Jag går aldrig på pass annars på onsdagar. Men hon fick med mig. Det var ett superbra pass också=) Sen smsar vi titt som tätt också. Vi har även varit ute och lunchat ihop, festat ihop, så. Hon börjar betyda mycket för mig. Jag har berättat en del för henne om vad som händer i mitt liv utanför gymmet. Sen att hon axepterar mig som jag är. Hon ser mig inte som annorlunda. Utan den personen jag är.
Sen har jag en annan underbar vän som heter Frida. Mår så bra när jag träffar henne. Hon bor en bit bort. men. Saknar henne så fort jag lämnar henne när jag har varit hos henne eller när jag träffat henne på dansen. Hon betyder med mycket för mig och hon har med hjälpt mig en del om olika saker. De senaste så har vi kommit in på ämnen som jag aldrig trodde att vi skulle komma in på. Men det känns också då att våran vänskap blir starkare då. Det känns mycket bra. 

Det blev en hel skrivande ändå. Trotts att jag trodde att jag inte hade så mycket att skriva om. Men tydligen så hade jag det. Sen är det så att när man väl börjar att skriva så kommer det bara fram mer och mer. Märker att jag skulle behöva skriva varje dag. Men det är inte alltid man tänker på det eller hinner att göra det eller orkar att göra det. 

Ha det nu så bra läsare! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar