fredag 5 juli 2013

Gbg resan

Hejsan på er!

Jag har inte skrivit här på ett par dagar nu. Men det beror på att jag har varit i Göteborg några dagar med mor, far och syster. 
Vi åkte ner söndag. Tog det bara lungt då. 
Måndag skulle pappa och syrran åka och köpa tak till husvagnen för det de hade var sönder. Men när de skulle åka iväg så startade inte bilen. Så pappa fick ringa bärgare som fick ladda upp batteriet på bilen lite. För det var batteriet som var sten dött på bilen. Så pappa och syrran fick åka till Volvo och köpa nytt batteri och sen köpa taket. 
Taket blev fint när det väl kom upp på husvagnen. 
Åkte senare in med buss och sen spårvagn in till Göteborg stad för vi både på en camping som låg lite utanför Göteborg som heter Askim. Det var jättesmidigt. För det var inte långt till busshållplatsen. Skönt. 
Vi hoppa av spårvagnen vid Liseberg och  gick in där. Det första vi gjorde var att käka på en restaurang som heter  "Järnvägsrestaurangen". Det var häftigt att sitta där inne och käka. Det var uppbyggt som på en järnvägsstation. Så vi satt på "perrongen" när vi käka. 
Sen gick vi för att se på "Lotta på Liseberg". Precis när det börja så kom något vått från himmelen. Såå typiskt! :( Det öka med. Så vi sprang och åkte upp mot tonet så vi kunde få lite värme och komma in. Sen lätta det lite. Så då gick vi tillbaka. Regnade gjorde det. Men vi stod under tak. Vi tjugo över nio gav vi upp. Vi visste att det gick en spårvagn och buss hem. Så vi var hemma i husvagnen vid tio tror jag att klockan blev. 
När vi kom hem till husvagnen så blev det lite tv och o´boy med mackor. Så fuska lite...hehe. Men så gott det var. Sen blev det sängen. så skönt det var att krypa ner under täcket efter en våt kväll på "Lissan". 

Tisdag så gick vi upp tidigt för att åka med tidig buss in till Göteborg. Där gick vi lite i gamla stan skulle det vara. Men jag blev mycket besviken på det. Sen blev det in till centrum/femman/Nordstan och så. Där köpte jag två T-shirtar och en mascara. Träffa en syrra till där som skulle träffa en vän. Men ville träffa oss med. Så det var trevligt att träffa henne en stund med. 
Efter en hel dag i Gbg stad så åkte vi hem trötta och nöjda.

Onsdagen så var alla trötta. Men jag, pappa och syrran tog en biltur. Pappa skulle iväg och köpa lite grejer till husvagnen. Det blev ingen liten tur. Utan en lång....hehe körde fel 4ggr tror jag. Men till slut så kom vi hem till husvagnen. Då blev det fika med jordgubbar, banan och glass. Det var mumms det=) Sen drog jag och duscha. Så skönt det var. Efter duschen gjorde syrran flätor på mig och lite annat gjorde hon med på mig. Jag ÄLSKAR att bli ompysslad så.
Den kvällen grilla vi lax. Sen åt vi upp allt godis vi hade kvar. 

Det var också 4 kvällen som pappa drack. Jag är så jävla trött på hans drinkande. Vi spela kort en kväll och då ville syrran visa en nytt kortspel. Då blev han sur och gav spydiga kommentarer. Plus att han drack! Så det gjorde inte saken bättre heller. Jag är så förbannat trött på hans drickande!! 

Torsdag, igår. Idag åkte vi hem. När jag gjorde frukost så råka jag göra så jag orsakade en lite eldsvåda. Jag hade ställt ett skydd för nära spisen. I husvagnen kör man på gass på spisen. Så det börja brinna. Hann å släcka det. Men fick mycket skäl. Inte så kul. De ska istället vara glada att jag räddade husvagnen. 
Vi packa ihop och så och sen begärde oss hemmåt. Det blev ett stopp på IKEA innan hem resan på ca 20 mil. Jag var jättetrött. Så försökte att sova lite i bilen. Men det gick inte så bra. Men lite sova jag. 

Vi var hemma runt fem. Jag kom hem till mig. Packa upp ur mina grejer, kolla posten, Käkade, kolla tv och datorn innan det blev dags för sängen och sova. 

Om jag ska summera de 5 dagarna så var de över lag trevliga och bra. Höll oss ganska sams i alla fall och skönt att åka bort ett par dagar ifrån stan.

Kan berätta att jag stod och gjorde gröt till mig själv varje morgon. Trodde att jag bara skulle göra det första morgonen. Men jag åt gröt varje morgon. Hade på lite olika saker. Som bär och äpple. Känner mig duktig att jag faktiskt gjorde gröt varje morgon åt mig och inte drog mig till mackor och sånt som de andra åt.

Våran husvagn och lite av campingen

Restaurangen som vi åt på inne på Liseberg



Lotta på Liseberg och regn hehe

Detta satt fint efter en regnig kväll på Liseberg

Jag på ett café i Gbg

En av de goda ciderna som jag drack under 4 kvällarna.

Banan, jordgubbar, glass och en kopp te. En fika stund av några st i husvagnen

En av de goda maträtterna på kvällarna

Vräkte i mig detta sista kvällen

Besökte detta ställe innan 20mil hem.

Såå skönt!! HEMMA!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar