tisdag 27 augusti 2013

2a veckan, 2a dagen

På mornarna åker jag stadsbuss till jobbet. Skulle göra desamma idag. Så jag och en kollega stod och vänta på stadsbussen. Men så kom gymvännen M som är chef över bussarna och körare här i stan :) Att stadsbussen var trasig. Så vi fick åka med en lantbuss som skulle till en skola och släppa av ungdomar. Sen fick chauffören åka en extra runda för att släppa av oss som skulle till sjukhuset. 
Så jag och min kollega fick gå av på ett helt annat ställe än vad vi brukar få göra. Gå en helt annan väg som inte jag kunde. Men som min kollega kunde. På vägen möte vi på en Hab kollega. Det var superkul att se henne. 

Sen på jobbet hämta jag mjölk, kaffe. För vi har kaffe idag och kanske inte morgon. Men sen är det totalt slut. Så jag fick be snällt i cafeterian och lite kaffe så vi har å klara oss med. 
 På fikat satt vi ute. Det var helt underbart ute. Det var varmt och solen sken och det var vindstila. Helt underbart ute!! Man kan inte önska sig bättre såhär på sensommar =)
Jag käka lunch på jobbet idag och då satt vi med ute. 

När jag hade ätit så åkte jag hem. Nu kom det en stadsbuss. Var lite oroad under dagen om det skulle komma någon stadsbuss när jag sluta. Så jag hade lite planer i huvudet hur jag skulle ta mig ner till station och cykeln. Men den planen behövde jag inte använda eftersom det då kom en stadsbuss. Så det var bra.

När jag kom till stan så åkte jag och handla lite mat. Var lite slut hemma. Träffade en person som jag hade träffat på FS när jag var där. Så det var jättekul att prata med henne lite.

Åkte hem och packa upp varorna. Satte mig i soffan och tog det lungt. 

Vid 5 tiden packa jag väskan och åt lite mellanmål. 
Stack sen till gymmet och körde spinning  med vännen Jes. Alltså passet var så bra på alla sätt och vis. Tekniken funka jättebra. Har inte gjort det på hur länge som hällst. Musiken var jättebra. 90-tals tema =)
Efter passet så var det supergött med en dusch. 

Åkte hem och fixa smothi och ägg. Jag mossa ägget och hade i lite smör och salt. Det är en kollega på jobbet som har med sig det när hon är på jobbet. Det var jättegott. Skulle ha tagit 2 ägg. Tog bara 1 ägg. 

Nu sitter jag och ser på tv. Snart blir det sängen. Tror jag kommer somna och sova gott inatt.

Önskar er läsare en fortsätt bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar