torsdag 10 oktober 2013

Igår, Idag

Igår jobba jag. Det gick bra. Fick go fika på jobbet igår. I våras hade vi go fika tisdagar. Men nu i höst ändra vi till onsdagar. 
Go fika innebär att någon kollega inhandlar varor som den sen bjuder oss på när vi har fika halv 10. Oftast är det mackor och så får man göra sina egna mackor med en massa gott som den har köpt. Det är oftast kex med åxå. Sen bjuds den även på något på eftermiddagen. Men den fika är jag aldrig med på. Så det är enda dagen i veckan som jag fuskar med bröd för den go fikan kan jag inte motstå och vill inte missa =)

Efter jobbet blev det slapp och vila innan och lite mat i magen. 

Drog sen till gymmet vid halv 4. Träna styrka. Sen blev det lite halv tid som jag då stoppa i mig en risifrutti. Sen var det dags att dra sig in till spinnings salen och ta en cykel och installera den åt mig. halv 6 var passet igång.

Passet gick super bra!=) Allt fanns där!=) HÄRLIG SOM FAAN när allt sitter. Men det var en etapp i passet som jag inte fatta alls av. Så den etappen la jag ner ganska snabbt. Instruktören fick förklara för mig flera gånger innan jag förstog lite av etappen efter passet.

När passet var slut blev det dusch. Sen hem och drack smothi och käka ägg och slappa i soffan framför tv och datorn. Sen blev det sängen.

Idag vakna jag upp till en grå trist dag. Efter ett samtal som avgjorde min fredag igår kväll. Så kom jag på att jag var tvungen att göra en sak på datorn. Så det blev lite brådska med å göra frukost och käka och fixa sig. Det jag var tvungen att göra på datorn var att anmäla sig på ett pass som är i morgon kl.12. Det är ett spinnings pass som min vän Jessi kör. Var nr 4 i kö listan då. men kolla när jag kom hem ifrån jobbet. Då var jag nr 3. så jag tror jag kommer med.

På jobbet idag så gick det bra. flöt på med att göra grejer hela dagen. Luften gick ur mig några gånger. Men det var bara att ta sig i kragen och göra grejer som skulle göras.

När jag gick hem ifrån bussen ifrån jobbet så yrde det löv runt mig och jag bara gick och log =) Tyckte det var så fint. Trotts att vädret inte var så fint. mulet, lite mörkt. 

Käka och sen blev det slapp. 
Gick in till mamma när jag hörde att hon kom hem. Hörs rett väl här i trappuppgången.
Men vi gick in till mig istället. Det blev lite tjöt och så. 

Nu sitter jag och ser på "kockarnas kamp". Sen tror jag det blir "Viking" och sen nyheterna innan det blir dags för sängen. 

Ha det bra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar