söndag 19 februari 2012

Helgen i Lidköping :)

Hej läsare!

I helgen spenderade jag i Lidköping hos en vän.

Jag åkte dit igår eftermiddag. Tog tåget. Det tar bara en timma att åka mellan Mariestad och Lidköping. Så det är bra.

Min vän F mötte mig på station. Vi gick hem till henne. Där hittade vi en film på tv som vi satte oss och titta på.
När den var slut så blev det att göra mat. Det blev köttkottletter i en kryddrik sås ;) i ugnen och pressad potatis. Men det var supergott.

När maten var uppäten så plockade vi bort. Sen kom hennes granne och vi satte oss och titta på mello.  Sen blev det glass med *mummsss* =). Vi hade det supermysigt och mycket trevligt :).

Efter mello så gick hennes granne hem och jag och F hämtade sängen som jag skulle sova i.

När sängen som jag skulle sova i var bäddad så satte vi oss och spela yatzy och lyssna på musik. Jag vann med 4poäng...hehe =)
Sen gick vi och la oss. Trodde inte att jag var så trött som jag kännde att jag var när jag la mig. Men det tog inte många minuter innan jag somna...hehe:)

Idag vakna jag först vid nio. Nästa gång jag tittade på kl var hon tjugo i elva. Trodde inte att det var sant. Så jag gick upp och kännde mig ass dum. För F hade varit uppe och ett tag, så.

Vi käkade frukost. Sen gjorde vi iordning oss. Sen tog vi sängen och gjorde i ordning den.

När klockan var dags att gå till tåget så tog vi på oss och tog sängen tillbaka till hennes förråd. Sen gick vi till station. Vi tog tid hur lång tid det igentligen tog att gå från F till stationen. Det tog bara 10min idag. men då gick vi ganska snabbt idag. Så ca en kvart tar det att gå. Trodde inte att det tog så kort tid som det tog. Men det var bra.

Tåget kom och jag gick på och tåget startade för att gå hemmåt.
Jag kom hem till stationen och pappa kom för jag hade ringt honom för jag behövde hjälp med att ta upp rullstolen som jag ska ha i morrn.

När vi hade tagit upp rullstolen så åkte han hem och jag gick upp till mig.
När jag kom upp till mig så packa jag upp väskan och värmde lite käk och sen satte jag mig och kolla på tv.

Men det blev inte så mycket tv för jag somna....hehe

Nu ser jag på Big Brother 2012...hehe =) Snart blir det sängen för att ladda inför veckan som är på ingång.

Ha det bra läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar