torsdag 28 juni 2012

Dag nr 2 för gött väder

Idag gick jag upp vid åtta. Bestämde mig för att ta på mig somrigt idag. Så det blev läggins och lång kortärmad jumper och ett linne under. Käka frukost och gjorde i ordning mig för att åka till FS. 

Åkte till FS. Det var lite småkyligt ute.
När jag kom till FS så fick jag reda på att vi skulle åka till ett badställe här istan och käka våran frukost på. Jag gjorde i ordning en skål med yoggi, bär, frön och banan. Eftersom jag inte längre äter bröd. 
Fick också ett samtal ifrån min handledare på AF (arbetsförmedlingen). Att jag skulle dit på jobbinterjuv senare på dagen. Snabba beslut, men bäst å ta chansen ;)

Vi åkte ut till badstället. Där det blev frukost, tjöt och kubbspel. Mycket trevligt var det. 

När jag kom tillbaka till stan så åkte jag hem och käka. Det skulle ha blivit en lunch med vännen J. Men hon ringde å sa att hon inte kunde. Tråkigt. Men jag är vann nu:)

När jag hade ätit så byte jag till shorts. Åkte sen och handlade mat. Mitt kylskåp skrek tomt. Så jag åkte och handla. Jag kom hem, packa upp grejer. Sen bestämde jag mig för att ta mig ut igen. Så jag åkte till ett café och fråga om biljätter till en sak som är på lördag. Men det var helt slut. Efter det så åkte jag till ett ställe och fick en våffla. Jag kände hon som stod och serverade, så. 

KL. Fyra så var det dags för jobbinterjuven. Som skönt var så var det två tjejer som hade hand om interjuven. Det blev ett trevlig samtal tyckte jag. Jag har inte varit på så många interjuver så jag vet inte hur hur mycket man ska ta upp om sig själv plus lite annat. Men jag var en av först 300st som hade sökt och sen 12st som hade kommit på interjuv. Så det bådar ju gott när man blir utvald så. 

Efter interjuven så åkte jag en sväng runt hamnen. Sen åkte jag hem. Ringde ett samtal när jag kom hem. Vi prata i över 2timmar.....hehe ;)

Sen gjorde jag mat tills i morgon och kvällsmat.

Idag har det varit SOOL, blå himmel och ganska varmt kanske 22grader ca. Inte så jättevarmt, men.
 Känner att jag börjar bli förkyld. Jobbigt.

Ha det bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar