lördag 7 juli 2012

En eftermiddag i Hjo

Hejsan!

Gick upp idag vi tio. käka frukost och kolla tv. Mamma ringde och sa att vi åker till Hjo på slöjdmässan som är där i helgen. Hon hämtade mig vid halv tolv. 

När vi hade pakerat så fick vi gå en bite till dit mässan var. Vi kom fram och det var i stadsparken i Hjo. Det var massor av stånd både med trä, smide och virkat. Vi gick runt där och tittade på massor av grejer. Jag köpte 5kort med olika texter på, en löpare som ska ligga i fönstret här i vardagsrummet. Sen beställde jag kort med de 4 årstiderna på och sen en ram korten ska sitta i. Ska ta kort på det när det kommer. För det tog några dagar. Sen hittade jag och mamma ett stånd där det var stenar och motiv på. De var superfina!! Skulle gärna köpt en om de inte låg på mellan 1000-2000kr. Lite synd. 
Vi satte oss och åt. Det blev laxtallrik. Supergott med lite mat och att få sitta ner en stund Phuu Skönt!....hehe

När vi kände att vi var klara där så gick vi till bilen. Shit var det var skönt att sätta sig i bilen!!! Var jättetrött och det kändes i föttern! 
Vi åkte till "Hem & Hobby". Där köpte jag lite handukar. 

Sen åkte vi hem. Jag var hemma här vid halv sju. Men! Det har varit en supertrevlig eftermiddag med mamma!! =) 

Här hemma har det blivit slapp, mat och sommarkrysset. Nu funkar inte tv här. Vet inte vad som är felet. Jag hoppas att det snart löser sig. 

Ha en fortsätt trevlig helg läsare!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar