måndag 29 oktober 2012

Min helg

Lördag:
Då gick jag upp strax efter åtta. Det var dö segt!! Fixa mig och sen gick jag till ICA för att ta ut lite pengar. Mötte upp mamma. Vi tog bilen till Hellekis där det är julmarknad varje år. Både syrran V och pappa hade sagt att det var. 
Vi närmade oss och insåg ganska snabbt att det inte var den här helgen. Så vi fick vända och åka mot stan igen. Det var lite träligt. Men så är det ibland. Vi åkte istället till Karlsson, ett varehus och sen till Willy:s. Skulle inte handla något där utan på Hellkis. Men kände och kom på att jag behövde handla lite för att både fylla kylen och tröst handla eftersom det inte blev Hellekis.
Följde sen med mamma hem till dem. Där blev det att käka mat och sen samlades hela familjen. Syrran V kom med. Vi fika och dela ut lappar för julklappar. 
Vi gör så att vi delar ut lappar och där på står det ett namn och till den ska vi köpa till i julklapp och summan är på 500kr. Förut har vi sagt vem vi fick. Men i år gjorde vi inte så.
Efter fikat så fixa syrran J en frissa på mig. 
Fick skjuts av syrran V hem. 

Här hemma blev det att plocka i ordning på saker som jag hade handlat och fått med mig hem ifrån mamma och pappa. 
Sen fixa jag mig inför kvällen ;) Strax efter sju så cykla jag till stan. Packera cykeln och insåg då att jag hade tappat mitt ID-kort. Så jag vände om å körde samma väg jag kom. Men jag hittade det inte. Så jag åkte tillbaka och packerade cykeln. Gick dit jag skulle möta mamma, en vän till henne och hennes dotter. Vi gick till ett uteställe som heter "Mumma". 
Där satte vi oss vid ett bord och beställde mat och dryck. Jag beställde en cider och nachotallrik. De andra tog handburgare. Ångrade en lite smula att jag inte med tog handburgare, men så är det. Vi satt där och prata en stund. 
Sen gick vi in på något som heter "Lagret". Där beställde jag en drink och sen satte vi oss vid ett bord. Där blev det ännu mera tjöt m.m. Det var trubadur där den kvällen och min goa vän J var trubaduren denna kväll =) Så därför var vi där ;) =)
Hon var grymt bra!! =) och det var bra drag med. Skoj! =) 
 Vi gick hemåt när hon hade sjungt klart. Det var svinkallt ute!!! FY!! BRRR!!

Åkte hem och satte mig i soffan en stund. Denna natt så var det också dags för att ställa om klockan till vintertid.




Såhär såg jag ut i lördags kväll. Ska snart dra här =)



Söndag:
Vakna skit tidigt denna söndag. MORRR!! Men jag gick tefenetift inte upp för det!! Utan gick upp mycket senare. Hoppa in  i duchen, gjorde en brunch. Softa hela söndagen. Det var nice. Ringde polisen för att spärra mitt ID-kort. Skulle jag inte ha gjort. För ca 20min efter jag hade ringt polisen. Så ringde det en kvinna som hade hittat mitt ID-kort. Det var supergulligt av henne att hon hitta det och att hon ringde och tala om det. Hon lämna det hos mina päron. För hon bodde i samma kvarter. Men jag kan inte använda det ändå. Tyvärr:( 
Jaja....det var första gången jag gjorde något sådant. Då vet man inte hur det funkar eller någonting. Men det vet man till nästa gång. 

Det var min helg. Ännu en händelserik, men bra och rolig helg.
Tack alla som var med och förgyllde min helg =) 

Ha det så bra så länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar