tisdag 3 december 2013

STH:s Helg

Resan med RBU startade torsdag 28/11 kl. 11.45. Då gick jag på bussen i strålande solskens väder. Vi stannade och åt strax innan Örebro. Sen gick färden vidare mot vårat mål som var Stockholm.

Vi nådde Stockholm och Hotellet Globen vid 6 tiden. Vi fick våra hotell rum. Jag fick ett rum längst ner i korridoren. Inte så jättekul, men det fick gå.
Packade upp lite. Sen blev det att gå ut och äta pizza med några. Beställde en barn pizza. Fick en halva av  en pizza. Lite kul....hehe :)  Sen blev det lite häng i foajén innan det var dags att gå och lägga sig.

Fredag morgon så startades det med en frukost. Sen blev det lite shopping i shoppingcentret som fanns granne med hotellet. Så det var perfekt. Var rätt trött. Hade inte sovit så bra. Brukar man inte göra första natten heller.
Jag var inte alls sugen på att shoppa. Men det blev lite smink. En foundation och en kajal. Det var det jag hade bestämt att jag skulle köpa. Handla käk sen på Mc´donals. Gick sen till rummet och käka och kolla tv och tog det lungt.
En vän smsa sen att vi skulle mötas och äta. Så vi gick till en restaurang inne på Globen shopping center. Då blev det en natcho tallrik. Den var väldigt god :) Gick sen tillbaka till rummet och fixa sig för kvällens teater. Teatern var "Precilla". Den var bra. Sett bättre. Mitt i andra akten så var det någon som föll ihop i pbubliken. så dem fick stoppa hela förställningen. Det gick bra. Men chockerande. Sen satte dom igång med föreställningen igen. Det var jag, Frida och hennes assistent som var henne som gick på denna.
Föreställningen tog slut och åkte bussen hem till hotellet. Den kvällen gick det 2 andra förställningar med Som andra såg. Jag var jättetrött efter dagen.

Lördag morgon var det att gå upp tidigt. Halv 10 gick bussen mot Skansen och julmarknad. Blev att jag bara köpte fika där. I början var det skönt att gå där. Solen lyste och så. Sen blev det mulet och vinden vände och det blev kalt. Passade då jättebra att bussen gick mot hotellet då.
Kom till rummet och byte om snabbt och på med lite smink och fixa håret. Sen iväg och sätta sig på bussen igen.
Denna tur gick till Cirkus och ytligare en teater. Denna gång var det "Galenskaparna, 30 festen". Det var 5 biljäter över. Å dem kosta 150kr. Tveka väldigt mkt. Men beslöt mig sen att åka på den med. Det är inte ofta man åker på 2 teatrar på en å samma helg =) Så det kändes bra efteråt. Det var 4 till som gick på den.

När den teatern var slut så blev vi upplockade av bussen där det redan satt ett gäng. Då bar det  mot en Saluhall och "Lisa Elmqvist" Restaurang.  Där blev det 3 rätters middag. Det var en supergod 3 rätters med ett jättegott vin till :)
Vid 22 gick bussen till hotellet. Där satte vi oss ett gäng i foajén där ett antal andra personer var också. För i helgen var det även "Stockholm Horse Show". Så Malin Bargarde såg man några ggr och hennes familj :) Det är den ända jag känner igen ansiktet på. Sen var det en hel del andra häst folk där. Så vi var i Stockholm rätt helg :)

Söndag så var det packning och hemresa som stod på schemat. Stanna på samma ställe hem och käka. Var hemma vi 4 tiden.
Kom hem och packa upp och slängde allt i tvätten. Sen blev det slapp hela kvällen. Var ass trött. Tog en dusch. Sen blev  det läggdags.

Så detta var min helg =)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar